Νίκος Μπιάζης

Περιγραφή

 

Εικονογραφώντας πρέπει να μείνεις στα  παραδοσιακά στοιχεία, να χαλιναγωγείς συνέχεια τον εαυτό σου. Η Επτανησιακή σχολή καταργεί πολλά στερεότυπα που συνιστούν το σύστημα της «εικονιστικής» λατρευτικής ζωγραφικής.  Μπορείς μελετώντας θεολογικά τα θέματα να πάρεις πρωτοβουλίες, μα είναι δύσκολο και συχνά ο κίνδυνος να ξεφεύγεις μεγάλος. Όμως αυτό με γοητεύει ιδιαίτερα!

Η αγιογραφία σ’ ένα ναό, μαζί με τις άλλες τέχνες, όπως η υμνογραφία, η ψαλμωδία, η ξυλογλυπτική, ως σύνολο, βοηθούν στην περισυλλογή και την προσευχή. Πολλές φορές έχω την αίσθηση πως βρίσκομαι σε μια διαρκή προσευχή, σε μια σχέση ιδιαίτερη με τα πρόσωπα που προσπαθώ να εικονίσω.

Η τέχνη της αγιογραφίας προσφέρει τις ίδιες απαντήσεις στα υπαρξιακά προβλήματα που προσφέρει η κάθε τέχνη. Ο καλλιτέχνης προσεγγίζει με την ευαισθησία και την διορατικότητα που του δόθηκαν, το μεγαλείο της φύσης και την τελειότητα του Δημιουργού μας. Την ίδια ομορφιά και τελειότητα από την οποία είμαστε πλασμένοι και εμείς. Ίσως το νόημα της ζωής είναι να πλησιάσουμε ή να επιστρέψουμε σ’ αυτήν την ιδανική ομορφιά, την τελειότητα από την οποία κάποτε ξεκινήσαμε.

 

Βιογραφικό.

Ο Νίκος Μπιάζης - Σέντης γεννήθηκε στην Ζάκυνθο. Σπούδασε τεχνικός ηλεκτρονικών τηλεπικοινωνιών αλλά έχοντας κλήση στις εικαστικές τέχνες τα έτη 1988 και 1989 παρακολούθησε μαθήματα Αγιογραφίας και Ζωγραφικής. Από το 1989 έως και το 1993 μαθήτευσε και εργάστηκε δίπλα στους Ιωάν. Τσολάκο και Χαράλ. Γιατρά. Το ίδιο χρονικό διάστημα μελετά τεχνικές και τεχνοτροπίες των "σχολών" της Βυζαντινής και μεταβυζαντινής περιόδου και ιδιαίτερα της Επτανησιακής. Αδιάκοπος σπουδαστής της τέχνης έχει παρακολουθήσει σεμινάρια, θεολογίας της εικόνας και τεχνικών χρυσώματος.

Η ανεξάρτητη επαγγελματική του πορεία οροθετείται το 1994 όταν οργανώνει δικό του εργαστήριο και εργάζεται επιλέγοντας ως τεχνοτροπία έκφρασης, κυρίως την Κρητική και Επτανησιακή σχολή της εκκλησιαστικής ζωγραφικής.

Έχει αγιογραφήσει τοιχογραφίες σε Ναούς της Ζακύνθου και όχι μόνο (Ι. Ν. Αγίου Θεοφίλου Ζακύνθου, Ι. Ν. Αγίου Γερασίμου κήπων Ζακύνθου, Ι. Ν. Παν. Φανερωμένης  Βανάτου Ζακύνθου, Ι. Ν. Αγίου Ευσταθίου στο Αργάσι Ζακύνθου, Ι. Ν. Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου Λιθακιάς Ζακύνθου, Ι. Ν. Αγίου Γεωργίου στη Νάουσα, Ι. Ν. Εισοδίων της Θεοτόκου στις Σπέτσες, κ.α.), αλλά και σε πλειάδα ενοριακών και ιδιωτικών παρεκκλησίων.

Έχει φιλοτεχνήσει πλήθος φορητών εικόνων που ευρίσκονται σε εκκλησίες της γενέτειράς του, άλλων πόλεων της Ελλάδας και του εξωτερικού καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές.

Έχει κάνει ατομικές εκθέσεις και συμμετείχε σε πολλές ομαδικές, ενώ έχει φιλοτεχνήσει αφίσες, κυρίως για τον Δήμο Ζακυνθίων καθώς εξώφυλλα και εικονογραφήσεις βιβλίων. Έργα του έχουν δημοσιευτεί κατά καιρούς σε ημερήσιο τύπο και περιοδικά.

Έχει βραβευτεί επανειλημμένως για το έργο του.

Είναι μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Αγιογράφων.

 

 

Στοιχεία επικοινωνίας Email: n.biazis@ymail.com

 

Λεζάντες έργων       

Εικόνες: Ο Μέγας Αρχιερέας, Η Αγία Αικατερίνα, Ο Άγιος Διονύσιος, Λεπτομέρεια από Εσταυρωμένο Λιτανείας, Ακάθιστος Ύμνος, Η Μετακομιδή του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Διονυσίου, Ο Άγιος Πέτρος, Επιγονάτιο με τον Χριστό.

Κοσμικά:

Ο Τόμας Μαν χτενίστηκε στο σκουλαρίκι σου, Ιόνιο απάνθισμα.

 

Πνευματικά δικαιώματα έργων: Ανήκει στους προαναφερθέντες καλλιτέχνες στο πλαίσιο της φιλοξενίας τους στον ιστότοπο του Μουσείου Χέλμη Φυσικής Ιστορίας  (MΧΦΙ).